اختراعات نیکولا تسلا ؛ مخترع واقعی هواپیمای بدون سرنشین

اختراعات نیکولا تسلا به بیش از ۳۰۰ عدد می‌رسد. او در طول زندگی پر بار خود، قادر به ساخت اولین وسیله رادیو کنترل، انتقال دهنده برق وایرلس و… شد.

اختراعات نیکولا تسلا ؛ مخترع واقعی هواپیمای بدون سرنشین

اختراعات نیکولا تسلا به بیش از ۳۰۰ عدد می‌رسد. او در طول زندگی پر بار خود، قادر به ساخت اولین وسیله رادیو کنترل، انتقال دهنده برق وایرلس و… شد.

 او در یک نیمه شب، به سال ۱۸۵۶ و در روستای سمیلجان امپراطوری اتریش-مجارستان (کرواسی کنونی) متولد گردید. بر اساس روایت زندگینامه خانوادگی تسلا ، آن شب رعد برق آسمان را فرا گرفته بود. زنی که برای کمک به وضع حمل مادر آمده بود، در مورد تسلا پیش‌بینی کرده بود، او فرزند طوفان است. هرچند، مادر تسلا در پاسخ به آن زن ادعا کرده بود که فرزندش، فرزند نور خواهد بود.

تسلا با اختراعات و خدماتی که به بشر نمود، اثبات کرد که پیش بینی مادرش درست‌تر بوده و او فرزند نور است. اولین اختراع بزرگ تسلا در سال ۱۸۸۷ اختراع موتور آی سی بود که می‌توانست جریان برق را به وسیله دو یا سه فاز انتقال دهد. تسلا این اختراع را تا دهه ۱۹۹۰ به گونه‌ای دنبال نمود که طرح انتقال امواج الکتریکی را در سطح کره زمین پیشنهاد داد.

او امیدوار بود، به این صورت امکان انتقال برق بدون استفاده از انواع کابل و سیم کشی‌های مختلف میسر باشد و به این صورت، انرژی برق را به صورت ارزان و قابل دسترس برای کلیه ساکنین کره زمین به ارمغان بیاورد. هرچند قبل از اینکه تسلا بتواند اختراع خود را به صورت کامل ارائه نماید، مارکونی اولین پیام رادیویی را در سال ۱۹۰۱ انتقال داد.


به این صورت، حامیان مالی وال استریت ترجیح دادند، به جای ایده تسلا در اختراع مارکونی سرمایه گذاری نمایند. البته در رابطه با این موضوع تئوری‌های مختلفی وجود دارد.

تسلا به جز اختراع موتور جریان متناوب و انتقال دهنده وایرلس، اختراع بزرگ دیگری نیز دارد که بسیاری از مردم نسبت به آن بی اطلاع هستند. در سال ۱۸۹۸ تسلا موفق به ساخت اولین قایق رادیو کنترلی شد. این اختراع به عنوان جد پهپادهای ریموت کنترل به حساب می‌آید. از سوی دیگر، این اختراع نشان‌گر جلوتر بودن اختراعات نیکلا تسلا نسبت به زمان خویش است.

اولین قایق رادیو کنترلی در جهان، جد هواپیماهای بدون سرنشین

تسلا در زمانی که در حال تحقیق بر روی امواج الکترومغناطیس یا آنچه امروز با نام امواج رادیویی می‌شناسیم، به نتایج بسیار جالبی رسید. در تئوری‌های مربوط به ارتباط بین الکتریسیته، مغناطیس و نور، فیزیکدان معروف، جیمز کلارک ماکسول، وجود امواج نامرئی الکترومغناطیس را پیش‌بینی نموده بود. محقق آلمانی، هاینریش هرتز نیز برای اولین بار آن‌ها را به صورت عملی پیدا نمود.

تسلا بر اساس دستگاه مورد استفاده هرتز، توانست.