سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به کیفیت بالای بازی‌های المپیک گفت: برای صعود به مرحله دوم المپیک باید به ۲ پیروزی دست یابیم و تلاش ما کسب همین نتیجه است.

اردوی تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ آغاز شد و «مهران شاهین‌طبع» سرمربی تیم ملی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره وضعیت تیم صحبت کرد.

وی درباره اردوی تیم ملی گفت: اردوی ما کوتاه مدت است و باید برای پنجره اول انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱ آماده شویم. این رقابت‌ها در سه پنجره برگزار می‌شود که فعلا میزبان مرحله پایانی مشخص نیست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ادامه داد: اردو را با ۱۸ بازیکن شروع کردیم که البته چند بازیکن مصدوم هستند.  با توجه به اینکه «آرون گرامی‌پور» هم در مسابقات باشگاهی خارج از ایران بود در این اردو مرخصی دارد.

وی با اشاره به وضعیت بازیکنان آسیب دیده تیم ملی گفت: «آرمان زنگنه» و «صمد نیکخواه» مصدومیت دارند و این احتمال وجود دارد که در ترکیب پایانی،  برای مسابقات هم نباشند.

شاهین طبع همچنین گفت: سعی ما این بوده که با توجه بازیکنان خیلی خوب موجود در لیگ، تغییراتی را در ترکیب نفرات دعوت شده به لیگ هم داشته باشیم تا همه از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی در پاسخ در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی برای المپیک، اظهار داشت: برای آماده‌سازی المپیک چند دعوت نامه خوب داریم. تورنمنت استانکوویچ در چین و ۲ تورنمنت خوب دیگر هم در این کشور داریم که با توجه به شرایط جدید امکان تصمیم‌گیری وجود ندارد.

شاهین طبع افزود: یک تورنمنت خوب هم پیش از المپیک در ژاپن هست که شرکت می‌کنیم. دعوت نامه‌ای هم از اروپا به دست ما رسیده اما با تورنمنت ژاپن تداخل دارد. اگر موافقت کنند تاریخ کمی تغییر کند می‌توانیم در آن نیز شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی از اعلام آمادگی تیم ملی ارمنستان برای بازی با ایران هم خبر داد و گفت: ارمنستان هم خواستار ۲ دیدار دوستانه با ایران شده است. به نظرم تنها نیازمندی تیم ملی، کسب هماهنگی است و فدراسیون بسکتبال هم تلاش می‌کند ‌که برنامه‌ خوب خودش را مانند جام جهانی داشته باشد.

شاهین‌طبع درباره پیش‌بینی خود از نتیجه تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک بیان کرد: تیم‌های قدرتمندی در المپیک هستند، گروه‌بندی هم حساب شده است و تعادل وجود دارد. اطمینان دارم، بازیکنانم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و با بهترین شرایط در این رویداد بزرگ شرکت خواهند کرد. برای صعود به دور بعد به ۲ پیروزی نیاز داریم و سعی می‌کنیم این نتیجه را به دست آوریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره ۲ دیدار برابر قطر و سوریه نیز تصریح کرد: سوریه و قطر را نباید دست کم گرفت. در پنجره‌های انتخابی جام جهانی هم بازی سختی را از قطر بردیم و در اندونزی هم سوریه ‌کار را برای ما سخت کرد که نشان می‌دهد تیم سر سختی است.

وی ادامه داد: سوریه تیم‌ خیلی خوبی دارد و برای آماده‌سازی در تورنمنتی در کشور اردن شرکت کرده است. در مجموع باید بگویم که بازی راحتی نداریم.

شاهین‌طبع درباره احتمال بازی ایران با عربستان در کشور ثالث نیز گفت: به طور حتم برای ما خیلی خوب است که در ایران بازی کنیم، اما یکسری تصمیم‌گیری‌ها وجود دارد که ما نمی‌توانیم دخالت کنیم و تابع تصمیمات مسوولان هستیم.

 

منبع: ایرنا