برترینهای مغز و اعصاب دنیا به ایران می‌آیند

به گزارش خبرنگار مهر، در سال ۲۰۱۴ به تصویب رسید که پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب سال ۲۰۱۶ در ایران برگزار شود. این کنگره از روز ۲۹ فروردین تا سوم اردیبهشت به مدت ۶ روز در هتل اسپیناس با حضور تعداد کثیری از افراد برجسته علمی و متخصصان در حوزه مغز و اعصاب برگزار می‌شود.

افتتاحیه این سمپوزیوم در برج میلاد با حضور رئیس‌جمهور کشور برگزار خواهد شد. از سوی دیگر، افراد برتر علمی دنیا و مقامات کشورها در این کنگره حضور دارند و قرار است بستری برای تعاملات بیشتر ایران در حوزه مغز و اعصاب با سایر کشورها صورت گیرد.

تاکنون بیش از ۸۰ کشور جهان درخواست شرکت در بزرگترین رویداد علمی کشور ( پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب) داده‌اند و حضور بیش از ۷۲۰ متخصص و جراح مغز و اعصاب در این کنگره به تأیید رسیده است. در این کنگره بیش از ۱۸۰۰ نفر از متخصصان حوزه مغز و اعصاب حضور خواهند داشت.

در این سمپوزیوم بیش از ۶۰۰ مقاله علمی در قالب پوستر و سخنرانی ارائه خواهد شد.

همچنین قرار است در قالب این سمپوزیوم علمی یک تور ایران‌گردی برای مهمانان ایرانی و خارجی به برخی از استان‌های برگزار شود. تاکنون ۳۷۰ نفر از مهمانان برای شرکت در این تورهای گردشگری تقاضا داشته‌اند.

 همزمان با برگزاری پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب، هفتمین کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب، اولین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب و کنگره میان‌دوره‌ای MASSIN برگزار می‌شود.

پروفسور سمیعی، رئیس، علیرضا دلیری، دبیر اجرایی، پروفسور سمیعی وسید محمدقدسی دبیر علمی پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب هستند.

فدراسیون جهانی انجمن‌های  جراحان مغز و اعصاب متشکل از ۱۳۰ انجمن شامل ۵ جامعه قاره‌ای، ۱۱۹ انجمن جراحی مغز و اعصاب ملی و ۶ انجمن وابسته است و بالغ بر ۳۰ هزار جراح مغز و اعصاب سراسر جهان را شامل می‌شود.

گروه‌های هدف این فدراسیون جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی سر و گردن، بیهوشی، علوم اعصاب، آسیب‌شناسی، روانپزشکی و روانشناسی، رادیولوژی، شنوایی‌شناسی، ارتوپدی، پرتودرمانی و تومورشناسی، چشم‌پزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی ترمیمی، هماتولوژی/آنکولوژی، فیزیوتراپی و توانبخشی، پزشکان عمومی، پرستاری، نورواندو کرینولوژی هستند.

 برگزاری این رویداد بزرگ علمی در کشور باعث می‌شود تا متخصصان خارجی با ظرفیت‌ها و پتانسیل ایران در حوزه مغز و اعصاب آشنا شده تا در آینده از این پتانسیل استفاده کنند.