10 نکته برای مدیریت زمان
  1. میز کار برای خود داشته باشید. هر شب قبل از خواب برای فردای خود بیندیشید و کارهای خود را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنید.

  2. تفکر برای بهترین زمان مطالعه داشته باشید و کارهای دشوار را در بهترین زمان مطالعه قرار دهید. خودآگاهی اولین فاکتور هوش هیجانی است. بهترین فردی که می‌تواند به شناخت شما دست یابد خود شما هستید. برای بهترین‌های خود تفکر کنید.

  3. کم‌ترین‌ها را برای کارهای خود تعیین کنید. برای مطالعه‌ی خود یک کف مطالعه قرار دهید و مطالعه را تا آستانه‌ی شاداب بودن ادامه دهید.

  4. نکات منفی مطالعه که در دفتر برنامه‌ریزی در صفحه‌ی زوج سمت چپ قرار دارد عوامل مخل مطالعه هستند. این عوامل بازدارنده‌ی افزایش ساعت مطالعه هستند. برای مدیریت کردن آن‌ها اولویت‌های خود را شناسایی کنید و زمان را برای این دسته کارها محدود کنید.

  5. تقسیم‌بندی کار داشته باشید. زمان مطالعه را به نسبت اولویت‌های مطالعه‌تان در واحدهای مطالعه‌تان پخش کنید. برای مثال اولویت اول درس هر روز در همان روز؛ اولویت دوم، مطالعه و مرور درس‌های فردا (معلم بپرسد یا نپرسد مطالعه خواهیم کرد)؛ روزانه برای خود فوق برنامه‌ای منطبق بر برنامه‌ی راهبردی داشته باشید.

  6. استراحت هدفمند داشته باشید. هر یک ساعت مطالعه چند دقیقه استراحت کنید. استراحت کوتاه به معنی استراحت مطلق است. برخی از دانش‌آموزان استراحت خود را با گفت‌وگو کردن با خانواده یا با تماشای تلویزیون یا... سپری می‌کنند.

  7. بازیابی روزانه داشته باشید. بعد از نیم‌ساعت مطالعه، 15 دقیقه به بازیابی مطالب بپردازید. برای خود یا دیگران یا در فضای مجازی اتاق کلاس مجازی مدرسه را تشکیل دهید و مطالب را برای خود مرور کنید.

  8. تعادل زمانی را بین درس‌های عمومی و اختصاصی رعایت کنید. مطالعه‌ی درس‌های عمومی را 30 درصد مطالعه‌ی هفتگی و مطالعه‌ی درس‌های اختصاصی را 70 درصد مطالعه‌تان قرار دهید.

  9. خودتنظیمی را رعایت کنید. مرور نکاتی که برای‌تان اهمیت دارد در رأس کارتان قرار دهید و برای رسیدن به ایده‌آل خود کارهای‌تان را هر شب قبل از خواب مرور کنید.

  10. زمان را در چنگ خود بگیرید. کافی است اولویت‌های مهم را مشخص کنید و با ارزیابی خود آن را مدیریت کنید.