دانش-ایران

متن هایی علمی

۳۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

ایران تسلیت

درگذشت 66نفر از هم وطنانمان را در پرواز تهران-یاسوج به ایران تسلیت می گوییم.

نتیجه تصویری برای هواپیما تهران-یاسوج

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به تمامی هم وطنانمان تبریک میگوییم.


موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان حذف شد

رضوان حکیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات ممنوعیت برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در پایه هفتم را تبیین و اظهار کرد: با توجه به مفاد سند تحول بنیادین و اهدافی که برای دوره ابتدایی مبنی بر محور بودن جریان تربیت در کلیه فعالیت‌های آموزش و پرورش مشخص شده، در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد در دوره ابتدایی مجالی را فراهم کنیم که این جریان مهم تحت الشعاع هیچ امر دیگری قرار نگیرد.

وی افزود: از این جهت قرار شد کلیه عواملی که باعث می‌شوند تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی تغییر جهت دهد و به یکسری آزمون‌های تستی تقلیل یابد و محورهای اساسی یاد شده از جمله مهارت آموزی، شاداب بودن و نشاط داشتن دانش آموزان به دست فراموشی سپرده شود  را مورد توجه جدی قرار داده و بر آنها تمرکز کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

برگزاری آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه پیش رو اظهار داشت: در مصوبه ای که در آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شود و برای مدارس خاص دوره هفتم آزمونی برگزاز نشود.

وی افزود: پیشرفت آموزش و پرورش ما پس از انقلاب چشمگیر بوده است خصوصا در بخش کمی؛ اما سرعت تغییرات جامعه از سرعت پیشرفت ما بیشتر بوده است.

بطحایی تصریح کرد: هیچ کشوری به اندازه کشور ما نظام آموزشی اش متمرکز نیست که زمینه ساز مشکلات بسیاری در کشور شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

خداحافظی دانش آموز ابتدایی با استرس قبول شدن یا نشدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای از تصمیم وزیر آموزش و پرورش برای حذف آزمون از مقطع ابتدایی تشکر کردند.

در این بیانیه خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است: تصمیم شجاعانه شما برای بازگرداندن کودکی فرزندان ایران، موجی از شادی و شعف را به مدارس آورد، این خبر که «با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری هرگونه آزمون ورودی در مدارس ابتدایی ممنوع شد» فقط یک تیتر خبری نبود بلکه یک تصمیم سرنوشت‌ساز برای آینده ایران اسلامی است.

برگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت 7.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی و خداحافظی با استرس قبول شدن یا نشدن در مدارس خاص و... اینها دستاورد کوچکی نیست.

می‌توانیم به خود ببالیم که یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی پیرامون تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز، در دوران وزارت شما اتفاق افتاد و چه فرخنده ایامی است که در جشن سی و نهمین سالگرد چنین انقلابی شاهد شکوفایی اندیشه‌ای ناب باشیم، اندیشه‌ای که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند.

ما معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور به نمایندگی از قشر عظیم معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی، خداوند مهربان را شاکریم و از جنابعالی که چنین فرصت ارزشمندی را فراهم آوردید تشکر و قدردانی می‌کنیم، بهترین تبریکات ما را پذیرفته و حمایت یکان یکان معلمان کشور را پشت سر خود احساس کنید.

از همه نهادهای کشور به ویژه نمایندگان محترم مجلس انتظار داریم کنار وزیر محترم آموزش و پرورش باشند تا این دستگاه بتواند همچنان در تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در جهت اجرای سند تحول بنیادین و مبتنی بر روش‌های نوین و عملی تعلیم و تربیت است، پیشرو باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

به این دلایل خطرناک با موهای خیس نخوابید!

خوابیدن با موی خیس یکی از بدترین عادت هایی است که افراد بخصوص زنان دارند. اگر شما هم جزء آن دسته از آدم ها هستید که با موهای خیس به رخت خواب می روید بهتر است این عادت بد و مضر را به دلایل زیر ترک کنید.

همه می‌گویند حمام کردن قبل از خواب باعث ایجاد آرامش و خواب راحت می‌شود، اما همین دوستانی که چنین نسخه‌هایی برای خواب راحت ما می‌پیچند، از این نکته غافلند که مراقبت از مو و رسیدگی به امورات بعد از حمام چقدر دشوار است: خشک کردن موها، رسیدگی به آنها و سایر مراسم بعد از حمام انرژی زیادی از شما می‌گیرد.

متاسفانه گزینه‌ی بیشتر ما در این هنگام همان انتخاب تنبلی است. با موی خیس می‌خوابیم و نمی‌دانیم ضرری که برای خود ایجاد می‌کنیم خیلی بیشتر از حمام نرفتن و خط کشیدن دور خواب آرام بعد از حمام است. اما واقعا چرا نباید با موی خیس بخوابیم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

به این 6 دلیل آفتاب بگیرید

اگرچه فصل پاییز همراه با مایل شدن نور خورشید است، اما شما هنوز هم می توانید در ساعات اوج تابش به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به طور محافظت شده در معرض آفتاب قرار بگیرید و از مزایای سلامتی آن بهره ببرید.

بهره مندی از نور خورشید تنها به معنای جذب موثر ویتامین دی در بدن نیست. شما با قرار گیری در معرض آفتاب از ۶ راه می توانید به افزایش سلامت خود کمک کنید:

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

9 عادت اشتباه که مغزتان را نابود می کند!

مغز، مانند سایر اندام‌های بدن بر اثر عوامل مختلف که گاه برای ما ناشناخته و پنهان هستند، آسیب می‌بیند.

 برخی عادت‌‌های روزمره در طول زمان، مشکلات زیادی برای مغز ایجاد می‌کنند. با تعدادی از این عوامل آسیب‌زا آشنا شوید:

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

مضرات مصرف قلیان

 با مصرف قلیان بوی بد دهان، سرفه، تنگی نفس، سردرد، دندان‌های زرد و کثیف، پوست تیره و چروکیده به سراغ شما می‌آیند.

قلیان وسیله‌ای آبی است برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه، آسیای مرکزی و شمال آفریقا متداول است. قلیان توسط هندیان اختراع شد. در کشور‌های عربی به نام شیشه و نارجیله معروف است و در شبه قاره به حقه معروف است. قلیان برای استفاده از دود حاصل از تماس زغال گداخته و تنباکو است که به این عمل «کشیدن قلیان» می‌گویند.

استعمال دخانیات تنها به معنی مصرف سیگار نیست و توتون و تنباکو، پیپ و مصرف قلیان نیز دخانیات محسوب می‌شوند که دود ناشی از مواد دخانی بیش از 4000 ماده سمی و70 ماده سرطان زا دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی

نگه داشتن عطسه چه خطراتی دارد؟

عطسه بخشی از فرآیند ایمنی بدن است که کمک می‌کند سالم بمانیم. با این حال برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است که در برخی موقعیت‌ها مانند سکوت سالن سینما، شلوغی آسانسور یا هنگام روبوسی با دوستان‌مان جلوی این واکنش فیزیولوژیک پیچیده را بگیریم.

چرا عطسه می‌کنیم؟

عطسه در نتیجه عبور ذرات یا ماده تحریک‌کننده از سوراخ‌های بینی و واردشدن آن به پوشش داخلی بینی اتفاق می‌افتد. وارد شدن این ذرات به پوشش داخلی بینی سلول‌های عصبی دیواره بینی را تحریک می‌کند و باعث آزاد شدن هیستامین می‌شود. وقتی مغز این پیام را دریافت می‌کند، ماهیچه‌های گلو را فعال کرده و به شش‌ها فرمان می‌دهد برای بیرون راندن ذرات تحریک‌کننده، هوا را با فشار از مجرای نای به بیرون بفرستند، درا ین حالت فشار هوایی که به بیرون فرستاده می‌شود آن‌قدر زیاد است که می‌تواند شش تا هشت متر مسافت را طی کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد سهرابوندامرایی